Anmäl bedrägeri

Om du misstänker att du blivit utsatt för bedrägeri ska du kontakta oss direkt. Om du inte är kund hos oss, anmäl bedrägeriet hos din bank.

Kvinna sitter med en laptop på ett café

Så anmäler du bedrägeri

  • Ring oss

    Misstänker du att du blivit utsatt för bedrägeri och vill spärra kort, Mobilt BankID eller andra tjänster. Har du upptäckt misstänkta transaktioner på ditt konto? 

    Ring oss på 0499-452 00

    Öppettider telefon: Mån, tis, ons, fre 10.00 - 15.00. Torsdagar 10.00 - 18.00.

    Är du utsatt för bedrägeri just nu?

    Har du använt Mobilt BankID eller säkerhetsdosa på annans uppmaning? Har du lämnat ut dina koder från säkerhetsdosan?

    Pågående bedrägeri: Ring Spärrservice på 08-411 10 11 - välj 2

    Öppet dygnet runt, alla dagar.

  • Gör polisanmälan

    Om du blivit utsatt för bedrägeri så ska du alltid göra en polisanmälan på polisen.se eller på 114 14. Notera diarienumret från polisen. Det behövs när du reklamerar.

    Det är alltid polisen som utreder brott. Vi bistår polisen i dessa utredningar.

  • Reklamera obehöriga kort- och betaltransaktioner

    Om du fått obehöriga transaktioner på ditt konto behöver du reklamera för att få pengarna tillbaka. 

    Logga in och reklamera en korttransaktion

    Andra obehöriga betaltransaktioner – så reklamerar du

Report fraud

Report the fraud as soon as you discover it. Report it to us if you are a customer at Häradssparbanken. Please note. Always file a police report at polisen.se or at 114 14.

If other hours:

Open all days, all hours.

En kvinna och en man utanför en husbil kontrollerar anteckningar på ett papper och en telefon.

Rapportera fejk-sms till 7726

Visste du att du kan rapportera fejk-sms? Du gör det genom att vidarebefordra dem till 7726 - ett gemensamt nummer för alla svenska telekomoperatörer. Hjälp dem stoppa bedragarna och att sms:et inte sänds till fler personer. Så gör du för att vidarebefordra:

  1. Håll fingret på sms:ets textruta och tryck långsamt.
  2. I pop-up:en som dyker upp - klicka på "Mer".
  3. Klicka på pilen längst ner till höger.
  4. Skriv 7726 i fältet "Till".
  5. Tryck på pilen till höger för att vidarebefordra fejk-sms:et.

Inte nöjd?

För oss är det viktigt att du som kund är nöjd med vår service, hur vi bemöter dig, våra produkter och tjänster. Är du missnöjd med något vill vi gärna få din feedback och titta på det hela. Läs mer om hur du inkommer med klagomål, överklagar beslut och så vidare.

Besök ett av våra bankkontor

Hitta ditt närmaste bankkontor. Få information om kontorets öppettider, adress och andra kontaktuppgifter.

Skydda dig mot bedragare

För att undvika bedrägerier är det viktigt att aldrig lämna ut kortnummer, koder eller liknande. Läs mer om vanliga bedrägerier och hur du kan skydda dig mot dem.

Tappat kort eller mobil utan att det rör sig om bedrägeri?