Den här webbplatsen använder kakor (cookies) för att ge dig en bättre upplevelse av webbplatsen. En del av dessa kakor är tredjepartskakor. Genom att fortsätta använda vår webbplats accepterar du att kakor används. Läs mer om kakor och hur du kan stänga av dem.

Till textinnehållet på sidan. Tryck Alt+S
Swish

Swish

Swish

Swish gör det enkelt att skicka och ta emot pengar med mobilen. Swish är säkert, enkelt och pengarna kommer fram direkt. Beställ Swish direkt i appen för privatpersoner.

Se filmen om

Swish

1. Beställ Swish

Logga in i internetbanken under Hantera tjänster, eller i appen under Inställningar och Hantera tjänster. Anslut ett mobilnummer till ett av dina konton.

2. Beställ Mobilt BankID

Godkänn betalningar med Mobilt BankID. Beställ i internetbanken eller i appen. Hämta BankID säkerhetsapp i App Store, Google Play eller Windows Store.

3. Ladda ner och aktivera

Ladda ner Swish-appen i App Store, Google Play eller Windows Store och aktivera tjänsten med Mobilt BankID.
Stäng
 

Swish

Stäng

Pris

0 kr för privatpersoner.

Så här använder du appen

Här kan du läsa mer om hur de fungerar.

  • Använd Swish

  • Skicka och ta emot pengar

  • Swish i vardagen

  • Tips på hur du löser problem

  • Swish för dig under 18 år

De vanligaste frågorna

  1. 1

    Hur mycket pengar kan jag skicka med Swish?

    När du skaffar Swish får du som är 18 år eller äldre automatiskt en beloppsgräns på 15 000 kronor per en 7 dagars period. Du kan ändra den i internetbanken och appen för privatpersoner. Betalningar upp till 150 000 kronor är möjligt att göra om mottagaren läggs upp i Swish mottagarlista i internetbanken.

  2. 2

    Hur godkänner jag en betalning?

    Du ansvarar för att beloppet och att mottagarens namn är rätt innan du godkänner betalningen med Mobilt BankID. Däremot behöver du inte Mobilt BankID för att ta emot betalningar. Mobilt BankID är en e-legitimation för smartphones och surfplattor. Med ett Mobilt BankID kan du legitimera dig och göra elektroniska underskrifter.

  3. 3

    Är det säkert att använda Swish?

    Ja, Swish är lika säkert som internetbanken och appen. Oavsett om du ska aktivera tjänsten eller skicka och ta emot pengar kan du känna dig helt trygg. Mobilnumret är kopplat till ett bankkonto, mobilnumret kan bara vara kopplat till ett konto i en bank. Varje betalning och inloggning godkänns med e-legitimationen Mobilt BankID och där visas namnet på mottagaren av betalningen innan godkännande. I historiken kan du se alla uppgifter för tidigare betalningar.

  4. 4

    Ny mobiltelefon - så gör du med Swish

    Om du har behållit ditt mobilnummer behöver du bara ladda ner och aktivera Swish-appen i nya mobilen. Har du bytt mobilnummer måste du först avsluta tjänsten i internetbanken och sedan ansluta dig på nytt till tjänsten med det nya mobilnumret.

  5. 5

    Hur gammal måste man vara för att kunna använda tjänsten?

    Är du under 18 år kan målsman ansluta dig till Swish via sin app eller besöka ett av våra bankkontor.

  6. 6

    Kan jag använda tjänsten om jag inte har en smartphone?

    Ja, du kan ansluta dig till Swish utan att ha en smartphone men har då endast möjlighet att ta emot betalningar.

Behöver du hjälp att komma igång?

Ring oss på 0499-452 11 eller 0771 97 75 12

Läs mer

Vi har fler appar

Det finns flera vägar till en enklare kontakt med banken.
Här är olika appar och tjänster som kan göra din vardag enklare.

Appen för privatpersoner

Appen för företag

Appen för unga

Swish för företag

Appen spara och placera

Mobilt BankID

Stäng Skriv ut