Vi använder kakor (cookies) för att ge dig en bättre upplevelse på webben. Genom att besöka vår webbplats accepterar du vårt användande av kakor.

Till textinnehållet på sidan. Tryck Alt+S
Mobilbanken iPad

Mobilbanken iPad

Mobilbanken iPad

Med mobilbanken i din iPad får du bättre koll. Sköt dina bankärenden när och var du vill. Använd Utgiftskollen så får du en tydlig överblick över dina utgifter.

Se filmen om

Utgiftskollen

1. Ladda ner appen

Ladda ned
Ladda ner appen för iPad:
iPad (Apple Store)
Sök på Swedbank om du är kund i Swedbank och Sparbanken om du är sparbankskund.

2. Öppna appen

Öppna app
Tryck på ikonen för appen. Följ instruktionerna på skärmen.

3. Logga in

Logga in
Det finns två sätt att logga in: Mobilt BankID och säkerhetsdosa.
Stäng
 

Utgiftskollen i mobilbanken

Stäng

Pris

Avgift: 0 kr per år.

Så använder du appen

Mobilbanken för iPad har flera smarta funktioner som gör det enkelt att sköta dina ärenden direkt från soffan. Här kan du läsa mer om funktionerna.

  • Ekonomisk översikt

  • Utgiftskollen

  • Betala och överföra

  • Spara och placera

  • Låna och räkna

  • Ladda och köpa

De vanligaste frågorna

  1. 1

    Vem kan använda appen?

    Du behöver vara privatperson och ha fyllt 18 år för att använda appen. För att kunna betala räkningar och göra överföringar till andras konton i appen behöver du ha tjänsten internetbetalning.

  2. 2

    Jag vill börja använda Utgiftskollen. Hur kommer jag igång?

    Det enda du behöver göra är att aktivera Utgiftskollen första gången du loggar in i appen. Har du valt alternativet "inte just nu" kan du i efterhand aktivera tjänsten genom att koppla de konton du använder för din vardagsekonomi. Det gör du under Inställningar (kugghjulet) i menyn för Utgiftskollen eller på kontoöversikten för respektive konto.

  3. 3

    Vad gör jag om min dosa skulle spärras/blockeras?

    Om tre felaktiga koder matas in i dosan, spärras/blockeras din dosa av säkerhetsskäl. Texten BLOCKERAD visas och viktigt att du inte försöker trycka på dosans knappar. Dosan kan då bli totalblockerad vilket betyder att den inte kan användas mer, utan måste bytas ut. För att spärrhäva dosan kontakta 0771-97 75 12 eller besöker ett bankkontor.

  4. 4

    Är appen säker?

    För att komma åt dina konton i appen behöver du identifiera dig, precis som du gör på bankkontoret. Det gör du när du loggar in med Mobilt BankID eller säkerhetsdosa. Du är alltid inloggad med en krypterad anslutning när du loggat in med Mobilt BankID eller säkerhetsdosa. Våra säkerhetslösningar består av utvalda delar som skapar det skydd du som kund behöver för att säkert kunna utföra dina bankärenden i mobilen. Vi följer kontinuerligt med i utvecklingen av säkerhetslösningar och utsätter regelbundet våra system för omfattande tester.

  5. 5

    Hur fungerar OCR-skannern?

    När du betalar räkningar trycker du på kameraikonen. Sen skannar du in OCR-numret, belopp och bankgiro- eller plusgironumret genom att sikta med kameran. Kameran i din iPad behöver ha autofokus för att OCR-skannern ska vara tillgänglig och fungera i appen.

  6. 6

    Hur skaffar jag Mobilt BankID?

    1. Ladda ner BankID säkerhetsapp i App Store
    2. Beställ Mobilt BankID i mobilbanken (tryck på Tjänster i menyn nederst på startsidan), i internetbanken eller på bankkontoret
    3. Skapa en säkerhetskod som du använder sen när du använder Mobilt BankID

Behöver du hjälp att komma igång?

Ring oss på 0499-452 11 eller 0771 97 75 12

Läs mer

Vi har fler appar

Det finns flera vägar till en enklare kontakt med banken.
Här är olika appar och tjänster som kan göra din vardag enklare.

Mobilbanken

Mobilbanken ung

Mobilbanken företag

Mobilt BankID

Stäng Skriv ut